PVDA Maasmechelen plakt affiches voor een échte aanpak van de leegstand

De leegstand van winkelpanden is  groot in Maasmechelen, zowel op de Pauwengraaf als op  Koninginnelaan, Oude Baan en Kruindersweg en in de M2. Volgens een eigen telling van de PVDA staat bijna de helft van de winkels in M2 leeg. Om die leegstand aan te kaarten, voerden leden van de PVDA van Maasmechelen vrijdagavond actie. Ze hebben posters ophangen aan leegstaande winkelpanden op de Pauwengraaf.

“Maasmechelen was niet zo lang geleden nog een bruisende gemeente vol leven. Tegenwoordig zien we dat er in onze regio eerder gekozen wordt voor prestigeprojecten voor de happy few, zoals een jachthaven met peperdure appartementen in Maasmechelen of een luxueus resort op de Terhills”, vertelt Maarten Chiarella-Scheepers van PVDA Maasmechelen. “Maar waar blijft het beleid op maat voor de gewone Maasmechelaar?”.

De PVDA vraagt om de leegstand en speculatie aan te pakken met een effectieve leegstandtaks en financiële ondersteuning voor kleine handelaren en ondernemingen. “Dat zorgt ook voor werkgelegenheid die we in Maasmechelen zeker kunnen gebruiken”, vervolgt Maarten Chiarella-Scheepers.  “Ook de leegstand boven winkels aanpakken kan een belangrijk instrument zijn in het bestrijden van de wooncrisis. Het is tijd voor menselijk beleid, ook in Maasmechelen”.