Voer de Grote Lenteschoonmaak terug in!

Vorig jaar schafte het Truiens stadsbestuur de grote lenteschoonmaak af. Een besparing op de kap van de modale Truienaar.

Veel inwoners in onze stad beschikken niet over een aanhangwagen of een bestelwagen. Vooral gezinnen met een kleine wagen of zonder auto zijn dus de dupe. Voor hen is het een heel gedoe om hun grof vuil in het containerpark te krijgen. Wat trouwens met oudere mensen of Truienaars die minder goed te been zijn? De stad laat hen in de steek. Deze platte besparing wordt vermomd als een milieumaatregel. Dat houdt echter weinig steek, want een schoonmaakploeg die in één ronde al het grof vuil van de stad ophaalt, is klimaatvriendelijker dan wanneer elke Truienaar zelf van en naar het containerpark moet rijden.

De PVDA eist dat het stadsbestuur de grote lenteschoonmaak opnieuw invoert. Om te tonen dat een jaarlijkse grote lenteschoonmaak niet te veel gevraagd is, zal PVDA Sint-Truiden op 27 maart zelf het grof vuil van de Truienaar komen ophalen om dit naar het containerpark te brengen.

Wil je zelf van je grof vuil af? Neem dan contact op met iemand van PVDA Sint-Truiden of contacteer ons op 0473/359140. Dan maken wij een afspraak om op 27 maart langs te komen. Voor personen die niet over een aanhangwagen beschikken of die minder mobiel zijn, zijn uitgenodigd om contact met ons op te nemen, maar zolang we genoeg helpende handen hebben, willen we iedereen verder helpen. Belangrijk: we werken op afspraak. Het vuil mag dus niet zo maar op straat gezet worden.

Beschik je zelf over een aanhangwagen of wil je op een andere manier meehelpen met de actie? Laat dan zeker iets weten!

Help mee om deze beslissing terug te draaien:

Teken de petitie.

Vertel ons waarom dit voor jou van belang is.

Alvast bedankt!!

151 ondertekenaars, op naar 250!

Velden met een * zijn verplicht.