Fuseren zonder inspraak? Nee, bedankt!

De PVDA is een overkoepelende partij. Als enige unitaire partij van België geloven we sterk in samenwerking op elk niveau, ook tussen gemeenten. Maar de PVDA stelt zich vragen over de manier waarop de fusie tussen Tongeren en Borgloon wordt aangepakt.

Wij willen geen overhaaste fusie tijdens de zomermaanden, maar wél een open en eerlijke communicatie. Geen gekonkelfoes in achterkamertjes.

Wij willen dat de burger de juiste informatie krijgt waar hij recht op heeft. Wat zijn de voor- en nadelen voor de bevolking? Wat voor gevolgen heeft een fusie op de dienstverlening? Zal die meer of minder toegankelijk worden? Draait deze fusie om de centen of om de mensen? Wij willen dat ieders stem gehoord wordt over een fusie van 2 gemeenten, omdat dit grote gevolgen zal hebben voor iedereen.

Daarom vraagt de PVDA een volksraadpleging waarin iedereen de kans heeft duidelijk ja of nee te zeggen voor of tegen deze fusieplannen. Dat moet een weloverwogen keuze zijn, op basis van de juiste informatie.

Help mee om de volksraadpleging tot stand te brengen:

Teken de petitie.

Vertel ons waarom dit voor jou van belang is.

Alvast bedankt!!

76 ondertekenaars, op naar 100!

Velden met een * zijn verplicht.