PVDA trakteert personeel COVID-afdelingen ZOL

De tweede coronagolf raast door het land. In de ziekenhuizen is het alle hens aan dek. Op vraag van enkele medewerkers van de COVID-afdelingen trakteren de wijkwerkingen van de PVDA het personeel op lekkers.

De ziekenhuizen staan meer dan ooit onder druk in deze tweede coronagolf. Het aantal COVID19-patiënten is hoger dan ooit, ook op de intensieve zorgen. In het ZOL te Genk zijn er nu al zeven COVID-afdelingen. “Op vraag van enkele personeelsleden die er werken, hebben onze leden wafels, speculoos, truffels en andere lekkernijen gebakken om de zorgwerkers een hart onder de riem te steken”, vertelt Kim De Witte.

“Je kan niet anders dan diep respect hebben voor iedereen die hier het beste van zichzelf geeft. De inzet van het zorgpersoneel is bewonderenswaardig. “Maar we willen ook een signaal geven aan de regering. Er moet nú werk gemaakt wordt van betere loon- en arbeidsvoorwaarden. Dat is de enige manier om meer handen aan het bed te krijgen. Ook het vooruitzicht op werken tot 67 stuit veel zorgverleners tegen de borst. Dit soort werk kan je niet tot die leeftijd blijven doen.”

“Tijdens de eerste golf hebben onze afdelingen een hart onder de riem gestoken van de zorgwerkers in ziekenhuizen, rusthuizen, instellingen voor mensen met een beperking”, vertelt Michelle Heijens, voorzitter van de PVDA in Genk. “Ook nu zullen we dat doen. Niet alleen met lekkernijen. We roepen al onze leden op om de handen uit de mouwen te steken en zich in te schrijven op de bestaande platformen om hulp te bieden waar nodig.”