Protestmail tegen betalend parkeren aan het ZOL voor mensen met een handicap

Sinds kort moeten mensen met een handicap de parking van het Ziekenhuis Oost-Limburg ook betalen. Het ZOL nam deze maatregel om extra inkomsten te hebben. Het ziekenhuis maakte in 2015 echter nog 1,5 miljoen euro winst. We zijn dan ook niet akkoord dat men hierop bespaart.

Op de publieke parkings in het centrum mogen mensen met een beperking wel gratis parkeren om bijvoorbeeld te gaan winkelen. Waarom niet ook aan het ziekenhuis dat ook een publieke plaats is?

De PVDA vraagt dat deze maatregel wordt ingetrokken. Vind jij ook dat mensen met een beperking gratis moeten kunnen parkeren aan het ZOL? Stuur dan onderstaande protestmail naar de burgemeester en de voorzitter van de raad van bestuur van het ZOL.

Beste,

Sinds kort betalen mensen met een beperking ook voor hun parking bij het ZOL. Wij zijn hier niet mee akkoord. Het ZOL nam deze maatregel om extra inkomsten te hebben. Het ziekenhuis maakte in 2015 echter nog 1,5 miljoen euro winst. We zijn dan ook niet akkoord dat men hierop bespaart.

In het centrum is de parking voor personen met een gehandicaptenkaart wel gratis. Om te gaan winkelen hoeft men dus niet te betalen, om naar het ziekenhuis te gaan wel.

Wij protesteren hiertegen en willen dat het ZOL dringend deze maatregel intrekt. Iedereen met een gehandicaptenkaart moet gratis gebruik kunnen maken van deze parking.

Met vriendelijke groeten,

[jouw naam komt hier]

De ingestuurde boodschappen zijn enkel de mening van de auteurs en vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de PVDA. Wij zijn gekant tegen beledigende boodschappen of boodschappen die aanzetten tot haat of geweld, die in het kader van deze actie zouden worden geuit.

Jouw gegevens

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.