Trajectcontrole op de N76 in Genk

Bianca Booms

De N76 op het stuk tussen het eerste verkeerslicht op de Torenlaan, komende van Opglabbeek richting Genk en het laatste verkeerslicht op de Hoevenzavellaan, vooraleer je de autosnelweg oprijdt, is al jaren gekend als drukke verkeersweg in een dichtbevolkte wijk met scholen en handelszaken en met talloze ongelukken met soms dodelijke afloop.

Voorstel

• Kan stad Genk ermee voor zorgen dat er op dit stuk voortaan een maximumsnelheid van 50 km per uur heerst ipv de huidige 70 km? En dat er op de ventwegen op de Hoevenzavellaan 30 km per uur kan gereden worden ipv 50 km per uur? Dit zou al een hele verbetering zijn. We hebben dit agendapunt reeds vroeger aangehaald en er is ons toen beloofd om dit zeker verder te onderzoeken. Hoever staat het hiermee?
  • Om onze eerste vraag te ondersteunen: kan stad Genk ermee voor zorgen om op dit stuk van de N76 ook trajectcontrole in te voeren zodat de bestuurders van de automobilisten zich houden aan de maximumsnelheid van de door ons gewenste 50 km/u?