Fotoreportage

Zeker driehonderd leden en sympathisanten zakten op 27 januari af naar Hasselt voor de nieuwjaarsreceptie van PVDA Limburg. Een geslaagde avond van een partij met de wind in de zeilen!

Fotoreportage

Onze nieuwjaarsreceptie zit er weer op. En of hij geslaagd was! We hebben kunnen genieten van inspirerende speeches, van elkaars fijne gezelschap, van leuke muziek en lekkere Limburgse hapjes. Bedankt aan alle vrijwilligers die deze nieuwjaarsreceptie hebben doen slagen!

Fotoreportage

Zondag 27 december stapten 180 vluchtelingen en sympathisanten samen op in een fakkeltocht voor vrede en verdraagzaamheid. De tocht werd georganiseerd door Gastvrij Houthalen-Helchteren. Dit samenwerkingsplatform werd in september opgestart door de basisgroep van PVDA Houthalen-Helchteren. De vredestocht ging van het asielcentrum in Helchteren naar de kerk waar een interreligieuze samenkomst plaatsvond met sprekers van de parochie, de Marokkaanse moskee, de Turkse moskee, de protestantse kerk en de vrijzinnige humanisten. Het koor Kantikune zorgde voor de muzikale omlijsting.

Fotoreportage

Op zaterdag 21 november ging PVDA Sint-Truiden de markt op om de mensen warm te maken voor onze klimaateisen: laat olie en andere fossiele energiebronnen in de grond zitten, investeer massaal in hernieuwbare energie, in openbaar vervoer en in klimaatneutraal transport. De klimaatverandering treft vandaag vooral landen in het Zuiden en armere lagen van de bevolking. Daarom willen wij een sociaal rechtvaardig klimaatakkoord.

Lees hier het artikel over deze actie.

Fotoreportage

Op vrijdag 26 juni sloot PVDA-Limburg in Kiewit het werkjaar feestelijk af. Met lekker eten, live-muziek en boeiende toespraken kunnen we van een geslaagde avond spreken.

Hier enkele foto's van Peter Vanloffelt.

Lees het volledige artikel ...

Fotoreportage

Bekijk hier enkele leuke foto's van een zeer gezellige dag.

Het artikel kan je hier lezen.

Fotoreportage

Op initiatief van een aantal Maasmechelse verenigingen en de PVDA werd het cultuurfestival 'Kleurrijk Maasmechelen' heropgericht. De eerste herinrichting, na een pauze van zes jaar, was een groot succes. Meer dan 2.000 bezoekers kwamen proeven van de culinaire versnaperingen, de muziekoptredens, de dans en de cultuur uit alle uithoeken van de wereld.

Fotoreportage

Om 19u00 liep de Concordia in Bilzen al goed vol om naar Bleri Llehsi, Carien Neven, Toon Machiels, Gaby Jaenen, Tom De Meester, Maartje De Vries en natuurlijk Peter Mertens te komen luisteren.

Hier enkele foto's van de geslaagde boekvoorstelling. De foto's zijn gemaakt door Mon Desmet en Jean-Paul Bunckens.

Fotoreportage

In Genk waren we in totaal met 12 mensen die gedurende één of enkele uren meegeholpen hebben bij het ophalen van handtekeningen voor de petitie Wet Ford & toelevering. We haalden alles bij elkaar 414 handtekeningen op. De meeste mensen reageerden positief en tekenden vlot. We waren zelf content van het resultaat. Het doel was om meer op te halen dan de groep in Dilsen-Stokkem.

Fotoreportage
over de staking van 1968 in de autofabriek van Ford Dagenham, waar vrouwelijke werknemers protesteerden tegen seksuele discriminatie